miércoles, 28 de septiembre de 2011

Activitat 1.1: avaluació Inicial

Índex

Introducció..................................................................................................................  2
Desenvolupament........................................................................................................ 3
1.       Qüestions de desenvolupament breu......................................................... 3
2.       Mapa de conceptes.................................................................................... 5
Conclusions................................................................................................................. 5






Introducció

Aquesta primera activitat constà d’unes preguntes breus, per tal que el professor conegui els coneixements prèvis de l’alumne, per saber el punt de partença de treballs posteriors i per tal que l’alumne s’adoni del marc general i particular, conceptual, procedimental i actitudinal implicat en les activitats proposades.
L’estructura que desenvolupa constà, de deu preguntes breus a respondre sobre continguts de l’assignatura. Un mapa de conceptes treballat i inserit en el treball i finalment unes petites conclusions.


















Desenvolupament


1. Qüestions de desenvolupament breu


1.       ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Sí, però no el garanteix, si que el determina. Ja que en alguns casos ens pensem que dominem les tecnològies, però a l’hora de la veritat estem una mica verds. Si que és certs que hi ha una població que ha nascut amb la digitalització sota el braç, per tant gran part dels coneixements ja els tenen apressos, i per altre banda tenim la societat que veu que les tecnologies envolten el seu dia a dia, però que li es molt complicat entrar en aquest món, i sobre tot moures en aquest àmbit.

2.       ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No. És molt complicat obtenir la neutralitat, sempre acabes coix per una o altre banda. Et trobaras amb algun sector de la població que és més fort en alguna tecnologia, i que per altre banda no exerceix i treballa cap altre tecnologia, crec que és complicat parlar de neutralitat en aquest sector.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
La veritat és que en molts pocs casos les tenim encompte abans, durant i després. Simplement intentem integrar-les en el procés d’aprenentatge, ja sigui amb alguna activitat d’aprofundiment o de recerca. És complicat dur a terme tot el procés ja que en poques aules diposes de tants recursos per tal de tirar-lo endavant.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
El desenvolupament de les tecnologies, els canvis socials, econòmics...Les preferències han canviat i la manera de treballar també, per tant tot s’ha vist afectat a canviar.

5.       Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
1.       Proporcionar als alumnes les  habilitats necessàries per a poder ser competents.
2.       L’objectiu d’estudi, és la recerca d’una metodologia adient per treballar les TIC.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmissió: A l’aula disposem d’un ordenador i a l’hora de racons, hi ha el racó de l’ordinador, hi ha dos nens que van aquell racó i treballen amb l’ordinador.
Construcció: Seguint amb la mateixa franja d’alumnes (p-5) entre tots hem arribat a crear contes amb l’ajuda de la pisarra digital, ens inventem la història i després per grups van cercant imatges representatives del que succeeix.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El meu grau d’acord és de 8. Crec que el context té molt aveure amb les persones. Si nosaltres aquí estem parlant de la tecnològia i la ciència, a l’Àfrica, creus que també tracten aquests aspectes? Per això consider-ho que el nostre en torn ens influeix i ens crea com a ciutadants d’aquella població que ens envolta.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Com ja vaig explicar a la presentació sòc una persona molt sencilla i m’adapto molt bé als recursus dels quals disposo, per tant en molts casos hi ha coses que no les veig necessàries. Però de totes maneres hi ha certs aspectes que si que he personalitzat.



9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: _8_____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___9___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____9____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __8___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __9___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __6___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___6____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___9___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___9_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___9_____



2. Mapa de conceptes




  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs     que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Cada dia anem a dormir havent aprés alguna cosa nova, no es pot dir “jo ja ho se tot” i menys en el cas de la tecnologia, que va canviant constantment.
He estat sincera en les meves respostes, ja que per dir mentides no guanyers res, la que surtu perdent sobre tot sòc jo.
Estic totalment segura que els meus esquemes es modificarant, ja que com he dit sempre aprenem coses noves, per tant quan acabi l’assignatura estic segura que haure adquirit nous coneixements per poder introduir-los en l’esquema.


Conclusions


Penso que és una màteria força interessant, tant de caire professional com personal. Crec que hem pot enriquir molt el fet d’estar tant relacionada amb les noves tecnologies. Com ja vaig dir a la presentació espero enriquirme molt per poder dur a terme tots els coneixements a l’aula, tot i que consider-ho que no disposem d’unes instal·lacions com cal, hem d’intentar malgrat tot tirar endavant i poc a poc anar ofert als nostre alumnes la possibilitat d’entrar en aquest gran món. Si els anem incorporant des de ben petits els hi serà molt més sencill, seran natius digitals. A nivell personal crec que tinc moltes coses per aprendre i enriquirme, esperò poder estar al nivell i seguir el ritme de l’assignatura.

4 comentarios:

  1. Hi ha alumnes que pensen que el debat és una activitat que el mestre estructura per a què construeixin el seu coneixement, el transformin, el problematitzin, l’avaluin; i per tant els aporta molts beneficis personals.

    ResponderEliminar
  2. et faig un comentari sobre la frase on dius que les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes.
    En part estic d'acord amb tu, però no del tot. Si hi ha mestres que no dominen les TIC, consideres que aquests mestres no transmeten bé els continguts en una societat cada cop més digital?

    ResponderEliminar
  3. Com bé vaig dir són necessàries però no primordials. Estem entrant en una nova era, per tant ens hem d'anar adaptant als canvis, amb això vull dir que aquells mestres que no dominen les TIC s'han d'anar ambientant en aquest món, perquè és el futur de la societat.

    ResponderEliminar