jueves, 19 de enero de 2012

Justificació del projecte


Problema de longitud i problema numèric.

Donat que el seu objectiu és mesurar la taula, el que volen aconseguir és la seva longitud, però per altre banda tenim un altre problema què és el numèric, són alumnes de 5 anys i ens costa identificar nombres molt elevats, com ho podem resoldre? Amb l’ajuda i col·laboració de tots els companys anirem afrontant els nous reptes.

La mida és el mitjà millor i més pràctic perquè infants de 5 anys puguin acostar-se al món del llenguatge numèric i matemàtic.

L'ús de l'ordinador dins de l'aula d'Educació Infantil reforça, complementa o amplia els temes treballats en les diferents àrees. Resulta una eina molt atractiva per als nens/es.  Les mestres observem sovint amb sorpresa la facilitat amb què aprenen a fer-lo funcionar: primer agafen traça movent el ratolí (aprenent a coordinar la vista amb la mà)  i capten com moure´s dins d'un programa concret. Tarden poc temps a saber com posar tot sols en funcionament l'ordinador i trobar allò que busquen. Per facilitar l'autonomia dels nens/es resulta molt útil organitzar bé la finestra de l'escriptori de manera que allà puguin clicar sobre les icones que els permetran accedir a l'inici d'un programa (Word, Kid Pix, Paint,...), a una activitat concreta (paquets d'activitats multimèdia del programa Clic,...), o a algunes de les pàgines d'Internet que hàgim escollit. 

Per ser un instrument lúdic, en aquestes edats els nens/es no saben distingir si estan jugant o treballant amb l'ordinador. Juguin o treballin, el que sí és cert és que aprenen i a les escoles disposem cada vegada de més programes i aplicacions pedagògiques d'alta qualitat per oferir-los. Caldria també que a casa els nens/es fessin un ús positiu de l'ordinador. 

A través d'Internet tenim a l'aula una finestra oberta al món i al coneixement: Busquem informació i imatges dels temes que treballem a l'àrea de Descoberta de l'Entorn (metre, com podem medir, la balança...)

A l'etapa d'Educació Infantil no poden encara trobar tot sols informació sobre un tema a través d'Internet. Però una vegada els dónes a conèixer una pàgina i els ha agradat, més endavant et demanen de tornar-hi a entrar i poden navegar-hi sense ajuda. No hi ha encara moltes pàgines web creades per a Educació Infantil, però sí que hi ha moltes pàgines de qualitat dirigides a tots els públics, en les quals podem trobar elements que puguin interessar també als més petits i petites.

Els nens i nenes comencen a familiaritzar-se amb el teclat i poden iniciar-se a escriure algunes paraules: el seu nom, el nom del pare, la mare i familiars, dels companys/es de la classe, petites frases...  Per ajudar-los podem deixar al costat de l'ordinador una capsa de consulta amb targetes de les paraules que escriuen amb més freqüència. Descobreixen que amb l'ordinador poden escriure lletres amb diferents fonts, mides i colors i els agrada observar com surt per la impressora el treball que han fet.
Aquest projecte ha estat plantejat seguint la proposta del currículum d’educació infantil i les inquietuts dels infants. Hi ha moltes maneres de treballar les matèries, aquesta és una d’elles. En moltes ocasions els hi dic als nens que ens falta una taula per poder disposar de més espai, sobre tot a l’hora de jugar, només diposem d’una taula supletoria, que es molt petita i baixeta. Els hi plantajem la proposta als alumnes, la creació de la taula, tenen clar que ells no la poden fer, per aixó surt la proposta del fuster, en aquest moment deixem que els infants vagin fent les seves descobertes, ens mantenim en un segon pla, per tal de recolzar-los i ajudar-los quan ho necessitin


No hay comentarios:

Publicar un comentario