lunes, 16 de enero de 2012

projecte

Aquests són els continguts que treballo en el projecte. Ara per ara només us puc dir que és un projecte molt interessant i que està relacionat amb nenes i nenes de 5 a 6 anys.
ÀREES
CONTINGUTS
CRITERIS D’AVALUACIÓ
OBJECTIUS
PROCEDIMENTS
FETS I
CONCEPTES
ACTITUDS
Àrea 1:
Descoberta d’un mateix i dels altres
- Exploració i reconeixement de les pròpies possibilitats a través del cos: emocionals,
sensorials i perceptives, motrius, afectives i relacionals, expressives i cognoscitives.
- Coneixement del concepte de percepció global

- Coneixement del concepte de longitud i d’invariabilitat.
 - Tenir interès i confiança en els altres i sentir-se part del grup, establint relacions
afectives positives mútues.

-Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear
en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i
audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics (TIC).
 - Tenir interès i confiança en els altres i sentir-se part del grup, establint relacions
afectives positives mútues.

-Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear
en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i
audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics (TIC).
·         Ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma, resolent situacions quotidianes amb actitud positiva i superant les dificultats.
·         Sentir que pertany a grups socials diversos, participant-hi activament i utilitzant els hàbits, actituds, rutines i normes pròpies.
·         Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives positives amb actituds d'empatia i col·laboració i intentant resoldre conflictes de manera pacífica.
·         Observar i experimentar en l'entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.
·         Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-los mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereix el joc i altres formes de representació.
·         Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
·         Aprendre i gaudir de l' aprenentatge, pensar i crear, qüestionar-se coses, fer-les ben fetes, plantejar i acceptar la crítica i fer créixer el coneixement d'una manera cada vegada més estructurada.
·         Aprendre i desenvolupar l’ús de les noves tecnologies a l’aula. Encendre i apagar ordinador,...
Àrea 2:
Descoberta de l’entorn
- Ús de diferents recursos gràfics per recollir i comunicar les observacions com el
dibuix o la càmera fotogràfica, entre altres.
- Mesurament d'objectes manipulables per conèixer-ne les característiques i
comparar-los. Ús d'estratègies de mesurament de longitud...
- Conèixer el metre, quina és la seva utilitat
- Fer anticipacions i comparacions dels resultats de les experimentacions, emprant
les mesures adequades i la seva representació gràfica.
- Fer anticipacions i comparacions dels resultats de les experimentacions, emprant
les mesures adequades i la seva representació gràfica.
Àrea 3:
Comunicació i llenguatge
- Utilització d'instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de
comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.
- Exploració del teclat
d'ordinador, per produir missatges escrits o gràfics.
-Utilitzar paraules com llarga i amplada (llarg i curt)
- Curiositat, interès i gaudi davant les creacions
audiovisuals.
- Aplicar estratègies de càlcul, comparar, ordenar, classificar, reconèixer patrons i
verbalitzar-ho.

4 comentarios:

  1. M'ha agradat!

    També et volia comentar: (nenes i nenes de 5 i 6 anys)deuen ser "nenes i nens"

    ResponderEliminar
  2. M'ha agradat la idea, suposo que durant aquests dies penjaràs més coses del projecte. Si no es així m'agradaria saber o que fiquessis algun exemple d'activitat.
    Gràcies

    ResponderEliminar
  3. Veronica, estic penjant més cosetes del projecte, qualsevol cosa ja saps!!

    ResponderEliminar