domingo, 6 de noviembre de 2011

QUÈ EN PENSEU?

Responeu a aquest missatge o a algú dels següents del fil per seguir aquesta discussió segons el vostre bàndol. Els llibres de text i el seu paper ha canviat molt en els darrers tres o quatre anys: cooperatives de llibres, eliminació de llibres... en qualsevol cas... les editorials encara tenen poder? Són ara els professors els que trien els continguts? Com? Qui ho fa? Qui ho ha de fer? Argumenteu

Sí que ha canviat molt l’útilitat que es dóna als llibres de text, coma mestre d’infantil, puc aportar la meva experiencia. A l’escola on treballo no utilitzem llibres, elaborem nosaltres mateixes el material que necessitem per tant l’anem adaptant i modificant any rere any. Ja fa uns quants anys que disposem de pissarres digitals a l’escola i per això ens hem vist obligades a adptar feines a aquest nou mitja.
Crec que no és tant una qüestió econòmica sinó, de innovació i de decidir allò que volem treballar, que la editorial en moltes ocasions et marca cercts continguts que no vols treballar o que als infants no els hi semblen interessants i per això no cal treballar-los. El fet de no utilitzar llibres ens dóna molta llibertat.
Les editorials només parlen de línies de negoci i el dels llibres suposa grans beneficis, com per renunciar-hi. Les editorials han d’oferir els recursos i els materials que el professorat demani, i no al revés i adaptar-se a la nova societat del coneixement.
El llibre de text és una eina més que els mestres tenen a l'hora de donar classe. Crec que aquest pateix dos problemes principalment: per una banda, l’abus que molts mestres fan d’aquest recurs, basant únicament les seves classes en la lectura i seguiment de tot allò que el llibre diu, sense qüestionar-se si és el més idoni en cada moment; i per l’altre banda, el fet que les persones que el creen formen part d'un negoci com són les
Les societats estan canviant i per tant, la realitat escolar també, i en aquest context és inevitable atendre als alumnes des d’una perspectiva diferent a la tradicional. Ja no és vàlid aplicar els continguts curriculars imposats pels llibres de text, sinó que cal adaptar els continguts a la realitat heterogènia de l’alumnat a qui va dirigit, i això només és possible amb la incorporació de les TIC als centres educatius i amb la substitució dels rígids llibres de text.

No hay comentarios:

Publicar un comentario